fredag 26. april 2013

Siden sist.

 
Hei, blir dessverre litt lenge i mellom mine blogg innlegg, men for å vise at jeg ikke har sluttet legger jeg ved noen bilder av noen av mine prosjekter. Elsker utfordringer og fikk for ikke så lenge siden oppdrag om å lag en allergikake til et bryllup. Hver kunne egg brukes. Problemet var vel mer at den måtte lages i god tid før ettersom jeg er bortreist på dagen. Så etter å ha funnet ut at iskake måtte være perfekt, så startet jakten på den perfekte kaken. Ergo får tirsdagsdamene en iskake til testing på tirsdag. Sitter igjen med to ulike typer som jeg ikke helt har bestemt meg for. Denne kaken skal jeg lage et blogg innlegg om.
Ellers har jeg sagt ja til å være bakeleder for Nord-Trøndelag og gleder meg til å komme meg på seminar for å lære å lage mere glutenfri gjær bakst, da spesielt uten hvetestivelse for der har jeg mer å lære. Så kanskje kommer det noen tips her etter hvert som jeg vet hva folk er opptatt av, og bekymret for.
 
Vel her er noe av det som ble laget på kjøkkenet mitt mars-april.
 
 
Stekt torsk i spinatsaus

Eplekake uten egg og gluten med vaniljekrem. Nam nam

Sushi på tur:) Aldri sur:)

                                                        Sjokoladekake uten ALT, nam nam.


Mere sushi, hjemmelagd er absolutt best og ikke så vanskelig.

Pizza i bålpanne går faktiske ann:)

To av påskekakene jeg lagde.

Eplekaken ble med på tur:)


                                                    Vietnamesiske vårruller servert med peanøttsaus.

Kyllingspyd med sur søt saus.

Kulturmelk sjokoladekake, nam nam.

Rundstykker med gulrot.

Mine "hare" boller som ble mer lik katter. Glasert med plommesaus og perlesukker.

Allergi fri pasta carbonara uten melk, egg og gluten.

Annen type med gulrot rundstykker.

En dessverre understekt prinsessekake. Bedre lykke neste gang.

Skatte kiste med sei, bønner, tomat, vårløk sitron salt og pepper.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bare hyggelig om du legger igjen en kommentar;)