torsdag 13. september 2012

Matpakketips uke 38

Har sett i media at matpakker skaper klasseskille, vel jeg vet nå ikke jeg om jeg er enig i den påstanden. Er det bedre å sende med penger slik at de får kjøpt seg mat i stede?
Her er det ikke noe ekstra ordinært de får med seg, men det jeg ellers har i kjøleskapet. Jeg har begynt å lage litt spennende matbokser for at de skal ha noe å se frem til i stede for "bare" brødskiver. Ikke at det er noe galt i det! Det er veldig enkelt og jeg lager den ferdig på kvelden før, så slipper jeg stresset om morgenen. (Må inrømme at jeg var motstander av det tidligere, men barna har ikke klagd over det, men spør om hva jeg har pakket ned med begeistring.) Jada det hender seg at de ikke spiser opp maten, og det spiller ingen rolle. Og nei det koster ikke noe ekstra. Middagsrester fra dagen før blir nå spist opp i stede for å bli kastet eller fordervet i kjøleskapet, jeg har bedre tid på morgenen og barna spiser. Syns hva du vil, men hva er ikke bedre enn mat som frister?
 
 
 
 
 
 
 
Havre rundstykker glutenfrie med makrell og tomat
Druer
Kokt egg
Dobbel blingse med leverpostei

Skinke og agurk
Havre rundstykker
To halve skiver uten pålegg
Et godt gjemt knekkebrød med brunost
Et kokt egg med ansikt

Wrap med skinke ost og agurk
En dobbel blingse med leverpostei
Valnøtter og litt sjokolade
Gulrotstaver og squash staver

Ost og pølse biter
Fiskekaker med salat
Druer
Wrap med ost skinke og agurk
Druer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bare hyggelig om du legger igjen en kommentar;)