torsdag 27. september 2012

Laksesuppe

I dag ble det laks igjen. Når jeg ser over oppskriftene jeg har lagt ut her er det tydelig hva våre favoritter er. Laks og kylling går igjen jamt over. Men selv om man har de samme typene fisk og kjøtt er det viktig med variasjon. Og det føler jeg at vi har blitt flinkere til. Stadig på jakt etter nye spennende smaker. Å lage suppe var ikke så vanskelig som jeg trodde og det er nydelig godt, spesielt hvis du har en god gjærbakst til. Erterne og potetene ville bare gjemme seg, men de er der:) Suppa var god den, men fiskesuppa er hakke bedre:)


 

Laksesuppe



Du trenger:
1ss dill
200g erter
8 dl fiskekraft
1 dl hvitvin
250g laksefileter
2 dl kokosmelk
2 stk poteter (kokte)
1 sjalottløk
1ss smør
 
(100g reker)
 Hadde ikke jeg i dag.

Slik gjør du:
Kok potetene.
Del løken og surr den i smør til den blir myk.
Tilsett buljong og vann, kokosmelk, vin og poteter og kok i 10 minutter.
Laksen skjæres i terninger og has i suppa med ertene. Nå skal den ikke koke bare trekke på kokepunktet.

I dag ble suppa servert med naanbrød, men baguetter eller loff passer godt til.

Mistet desverre adressen hvor jeg fant oppskriften. Det eneste jeg forandret på var å bruke kokosmelk i stede for lett rømme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bare hyggelig om du legger igjen en kommentar;)