mandag 17. september 2012

Hvordan forme et kokt egg?

Det nye på matfronten som har fanget min interesse er kokt egg i ulike former. Ja må bestilles på nett. Huff vil jo helst lage alt samme dag som jeg finner ideene. Men så kom jeg over et tips hvor du kunne bruke de små formene med lokk fra Rice, og vet du hva? Slike har jeg. Er du i Namsos kan du sikkert kjøpe de på Kine's corner, selv kjøpte jeg de i Trondheim for 1,5 år tilbake. Så her skal du få mitt forsøk på å lage spesielle egg:)

 

Hvordan forme et kokt egg?

 
Kok egget i 9 - 12 min. Legg det i kaldt vann og ha så av skallet.
Legg det i en akkurat passe form, og ha på lokket.
Sett i kjøleskapet i ca.15 min.

 
 
Slik har egget formet seg etter formen. Litt morsomt? Det syntes i allefall jeg:)
Min form var ikke av det mest fancye, men sjekk ut disse.
Trenger du de egentlig -nei, men morsomme var de:))
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bare hyggelig om du legger igjen en kommentar;)