tirsdag 11. september 2012

Eggsalad sandwiches

Da jeg bodde i Irland fant du ofte sandwicher med ulikt fyll på de mest utroligste plassenm t d i b e..
Da vi ventet på toget, var det ofte noen som gomlet på disse. Jeg hadde ofte lyst å smake, men pga cøliakien ble det aldri til at jeg gjorde det, men de smDa jeg var i England fan.l,t jeg også disse sandwichene. Så om de egentlig er irsk eller engelsk vet jeg ikke, så jeg satte de opp på begge:)aker vist veldig godt.

Her har du en oppskrift som du kan lage til ditt brød. Om du vil ha grovt eller fint brød er det opp til deg, godt er det uansett.

 

Brød med eggesalat


Du trenger:
6 egg
2 ss majones
1 ss smeltet smør
4 dråper med sitron juice (Den du bruker til te)
1 ss gressløk fin hakket
Salt & pepper
Fersk brød

Slik gjør du:
Hard kok eggene. Du kan putte eggene i kaldt vann og på høy varme for omtrent 7 min, da får du en myk plomme, men eggehviten blir hard. Eller du bruker eggekokeren og stiller den inn på hva du liker best.
Legg eggene i kaldt vann i noen minutter.
Fjern skall og legg de i en stor bolle. Ha i smør.
Bruk en gaffel og mos eggene til du får den konsistensen du liker. Ha i majones, gressløk, sitron og salt og pepper. Bland godt og smak til.

Serveres som fyll til brødet. Ha i salat og gjerne litt agurk.

Kunne ikke dy meg, å måtte lage dette i går kveld, nydelig godt og så enkelt:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bare hyggelig om du legger igjen en kommentar;)