fredag 21. september 2012

Baconsurret kylling med kantarellsaus og en melange av grønnsaker

Har du vært på matbloggsentralen i det siste? Her er det en utfordring på gang. Temaet er Kylling, og her bugner det av gode oppskrifter. Ettersom jeg allerede har levert greide jeg likevel ikke å få kyllingen ut av hodet, og denne oppskriften ble plutselig en ny favoritt her hos oss. Sliter litt med å få gode nok bilder, men smaken ble helt fortreffelig:)

Baconsurret kyllingfilet med kantarellsaus og en melange av grønnsaker.

(Og mislykket Anna potet)

 
 
For 4 personer trenger du:
Til kyllingen:
 
4 kyllingfileter
8 tynne baconskiver
1 frisk rød chilli
8-12 bladkvaster av koriander
1 hvitløksfedd
Salt og pepper
Olje til steking
 
Grønnsaker du ønsker eller liker.
Slik gjør du:
Snitt opp kyllingen på langs, men ikke helt igjennom. Salt og peppre inni og utenpå. Ha i hakket chilli, hvit løk og koriander og legg inni fileten. 
Surr så to baconskiver rundt hver filet.




Stekes så på middels varme i stekepannen på begge sider til de blir lysebrune. Ca. to min hver.



Når kyllingen er stekt har du den i en ildfastform og stek i ca 25 min på 200 grader. I mellomtiden lager du sausen og grønnsakene.
Ps: la kyllingen hvile litt før du skjærer i den.



Til dette serverte jeg Anna poteter, melage av grønnsaker og en nydelig rødvinskantarellsaus.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bare hyggelig om du legger igjen en kommentar;)