mandag 16. juli 2012

Bedre enn brownies choclate cookies

Etter å ha lett etter nye kjeks oppskrifter falt øyet mitt på "Bedre enn brownies chocolate cookies".
Det er mange oppskrifter som ligner der ut, men mitt valg falt på denne fra Trines mektige matblogg mener jeg det var.
(Etter å ha dobbelt sjekket, var det ikke derifra. Og Mat på bordet hadde en som var lik, men ikke den samme. Så vet du hvem som har lik oppskrift skal den få kreditt fra meg, for det er ikke min private.)
 Disse har blitt populære i blogg verdenen og her har de blitt melkefrie og glutenfrie. Så sett på kaffe og nyt:) Eller hvis du kan, tror jeg nok et stoooort glass melk til disse ikke hadde vært å forakte;)



 Brownies choclate cookies




Dette trenger du:

175 gr mørk sjokolade som skal smeltes
50 gr smør (soft flora)
50 gr (Feil på bildet, skal være mix C fra Schar)
1/2 ts bakepulver
en klype salt
2 egg
250 gr sukker
1 ts vaniljeessens
115 gr hakket mørk sjokolade

Dette gjør du:

1.Forvarm stekeovnen til 180 grader. Kle to stekebrett med bakepapir.

2.Smelt 175 gr mørk sjokolade sammen med smøret i et vannbad. La dette avkjøles litt.

3.Sikt mel, bakepulver og salt sammen.

4.I en annen bolle visper du egg, sukker og vaniljeessens til eggedosis.

5.Rør først inn den smeltede sjokoladeblandingen og så melblandingen og den hakkede sjokolade.

Legg skjefulle av røren på stekebrettene og stek dem i 8-10 minutter. Kan være variasjon fra ovn til ovn.. Flytt bakepapiret og kakene over på en rist til avkjøling.

De du ikke spiser holder seg opp til 4 dager i en luft tett boks. (Ble ikke prøvd, da alle forsvant!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bare hyggelig om du legger igjen en kommentar;)