mandag 23. april 2012

Gulrotsuppe med ingefær

Kjøleskapet bugnet av grønnsaker som sang på det siste verset. Hmm hva skulle jeg finne på. Etter et raskt søk kom jeg over denne gulrot suppen på dinmat.no og den så riktig god ut. Klargjør suppa i kveld og blir middagsmat til meg og mine i morgen. Mmm gleder meg. Lukter nydelig ut allerede.
 

(Kunne ha vært mere gulrot i suppa for fargen sin del.)

Ingredienser:
4 gulrøtter (Jeg hadde bare tre så derfor ble fargen veldig lys.)
1 løk
1 ss olje
Framgangsmåte:
Skrell og skjær gulrøtter, selleri og poteter i skiver. Hakk hvitløk og løk. Surr alt i olje i panne. Tilsett buljongen.
La suppen koke i ca. 20 minutter, til grønnsakene er møre. Ha i ingefær og koriander. Mos alt til en glatt suppe i foodprocessor. Hell i en kjele. Rør inn Crème Fraîche og smak godt til med salt, kajennepepper og nykvernet pepper.
Anrett suppen i dype skåler og legg i et par sløyfer av reven gulrot og dryss av koriander.
Server gjerne godt brød til.



Funnet på din mat.no

4 kommentarer:

  1. Da skal en variant av denne prøves ;-) Lene

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann:) Kan godt begrense til 10 dl buljongvann. Men det spørs om du liker tynn eller tykk suppe;) Lykke til. Ps ikke den som jeg severte på planleggingsdagen:))

      Slett
  2. Lene Bjørlykke Olufsen19. august 2013 kl. 15:13

    Ble 12 dl, så ble litt tynn men hadde i litt kikkerter så ble det bra :-) Fant ikke den du serverte der, men denne så også god ut! Jeg synes den ble veldig god, så gjenstår det å se hva de andre synes! hehe…

    SvarSlett
    Svar
    1. Putt i hva du liker;) Enkelt å lage suppe så lenge smakene er der. I dag ble det suppe med gulrot, hvitløk, løk, purreløk, litt ingefær, potet, 2 ts curry pasta, 1 kyllingbuljong 5 dl vann og en boks okosmelk. Himmelsk godt. Litt brødkrutonger i og brød ved siden av. Mmmm herlig med litt sting. Tuva slikket i seg smitt og smule og tok over bollen til storesøster.

      Slett

Bare hyggelig om du legger igjen en kommentar;)